Attend the events

PRESENTAZIONE DELLA PIATTAFORMA B2B APP EXPO 2020

Iniziative per sostenere le imprese in Expo 2020 Dubai

13 Maggio 2021

Expo 2020 Dubai ha lanciato l’applicazione B2B App Expo 2020 con l’intento di facilitare la creazione ed il mantenimento di networking fra i vari stakeholder partecipanti nell’arco dei sei mesi dell’Esposizione Universale. L’applicazione si pone come strumento per le imprese tramite cui poter interagire con le controparti nazionali e internazionali e organizzare incontri di business matching.

14.30-14.35 Saluti introduttivi

·   Letizia PIZZI, Country Manager Medio Oriente - Confindustria

14.35-14.45 La partecipazione italiana a Expo Dubai 2020

·   Marcello FONDI, Vice Commissario – Commissariato Generale di Sezione per Expo Dubai 2020

14.45-14.55 Il sostegno di ICE Agenzia per le imprese italiane in occasione di Expo 2020 Dubai

·   Amedeo SCARPA, Direttore – ICE Agenzia Dubai

14.55-15.10 Presentazione della Piattaforma B2B App EXPO

·   Concetta CARAVELLO, Responsabile Sponsorship - Commissariato Generale di Sezione per Expo 2020 Dubai

15.10-15.20 Q&A

Modera: Letizia PIZZI, Country Manager Medio Oriente e Direttore Confindustria Est Europa – Confindustria

Lingua dei lavori: Italiano

Information and Assistance:

f.pasquarelli@confindustria.it

j.terrosu@confindustria.it

Confindustria International Meeting Platform

We manage virtual events, webinars and B2B meetings with national and international Institutions, Business Associations, Financial bodies and Businesses.

Confindustria has long been engaged in building relations with international partners, reinforcing synergies with industrial associations and international bodies for the development of joint projects and initiatives with the aim of fostering business and partnership opportunities for Italian companies of all sectors and sizes on foreign markets. Our international activity involves the development of business missions abroad, incomings of foreign business delegations, B2B meetings, seminars, workshops, country presentations. In times of changes, Confindustria has developed its International Meeting Platform to host its International activities in virtual mode. Here, you will be able to take part to our Events, Webinars and B2B Meetings.